A partir de la recepta dels panellets, vam sentir la necessitat d'observar, explorar i conèixer les característiques del coco.
Tenir un coco a la mà ple de líquid es va convertir en un repte emocionant per atribuir sentit a paraules com duresa, aigua, llet, closca... petits instants que omplen de sentit el dia i generen aprenentatge significatiu.
Pensàvem que el podríem obrir amb un ganivet o xafant-lo amb força, però aviat aquestes hipòtesis van ser derrocades. Seguir les indicacions que venien adherides al coco semblaven la millor estratègia.
Vam escriure una nota al Miquel, el mestre de l'escola encarregat de l'ambient de marqueteria, segur que ell tenia les eines adients!
Així que vam foradar el forat més fosc per aconseguir extraure el líquid i vam colpejar fort i moltes vegades amb un martell fins que el vam aconseguir trencar. Finalment, vam ratllar el coco per aconseguir aquell "pols" dels panellets que ens havia portat fins aquí…
"Cuando un niño o niña puede relacionar lo que aprende con sus propias experiencias, su interés vital se despierta, su memoria se activa, y lo aprendido se vuelve suyo"
R. Steiner
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada