DURANT EL CURS US HEM ANAT MOSTRANT UNA MICA COM HEM TREBALLAT DIFERENTS ÀREES, CONCEPTES, METODOLOGIES...AQUEST MES US EXPLIQUEM UNA ALTRA MANERA D'APRENDRE, QUE ÉS COMPATIBLE AMB TOT ALLÒ QUE JA TENIM PROGRAMAT COM A ESCOLA, PERÒ QUE DEPÉN DE CADA CLASSE EN CONCRET.
QUAN PARLEM DE VIDA D'AULA ENS REFERIM A TOTES AQUELLES EXPERIÈNCIES QUE ES DONEN EN EL DIA A DIA DE LA CLASSE (JA HAGIN SORGIT A LA MATEIXA AULA O PER INTERACCIÓ DE LA FAMÍLIA) I QUE ES PODEN APROFITAR PER AMPLIAR CONCEPTES, PRACTICAR DE MANERA MANIPULATIVA ALGÚN PROCES I SOBRETOT PARTIR DELS INTERESSOS DELS PROPIS INFANTS.
DURANT AQUEST TRIMESTRE HEM TINGUT DIFERENTS EXEMPLES D'AQUESTA MANERS DE TREBALLAR.
CUCS DE SEDA: A PARTIR D'UNS OUS QUE ENS VAN REGALAR HEM POGUT SEGUIR EL CICLE DE VIDA QUE FAN ELS CUCS DE SEDA I HEM APRÈS A TENIR-NE CURA I TREBALLAR VALORS COM LA COL·LABORACIÓ, LA PACIÈNCIA, ETC.
EGIPTE: UN COMPANY DE LA CLASSE VA DEMANAR SI EN ACABAR AMB EL TREBALL DE LES COLÒNIES PODIEM ESTUDIAR L'ANTIC EGIPTE. A PARTIR D' UN SENZILL JEROGLÍFIC I LA COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES HEM DESCOBERT FETS HISTÒRICS I HEM POGUT CONÈIXER ALTRES CULTURES I MANERES DE FER DISTINTES A LES NOSTRES QUE ENS DONEN MOLT A PENSAR.
COS HUMÀ: TOT I QUE AQUEST ÉS UN TEMA QUE ESTÀ DINTRE DE LA PROGRAMACIÓ DE P5 HEM BUSCAT UNA MANERA DIFERENT PER INTRODUIR-HO, AMB UNA PROVOCACIÓ. L'ESQUELET ESTAVA TOTALMENT TAPAT I ELS INFANTS HAVIEN DE TROBAR MANERES DE DESCOBRIR COM SABER SENSE DESTAPAR-HO. EN EL NOSTRE CAS VAN FER SERVIR CADASCUN DELS SENTITS. L'OBJECTIU ÉS MOTIVAR ELS INFANTS DES DEL MINUT 0 I DESPERTAR CURIOSITAT I PENSAMENT CIENTÍFIC (CREACIÓ HIPOTÈSI, MANIPULACIÓ I COMPROVACIÓ).
COM VEIEU A P5 ESTEM BEN ENTRETINGUDES I ENTRETINGUTS,
QUE EL RITME NO PARI!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada