Hola famílies. Aquest mes un mostrarem un bocí de com estem abordant la lectoescriptura a la nostra classe.
L’escriptura i la lectura apareix en
moltíssimes ocasions a l’aula, ja des de bon matí: quan arriben i escriuen el
seu nom –o el busquen-, quan intentem esbrinar què hi ha per dinar(i ens adonem
que “truita” i “fruita” s’escriuen
gairebé igual!), quan busquem lletres iguals en paraules diferents, etc.
És a partir del nom propi i dels companys/es
que anem fent propostes i els infants van formulant les seves hipòtesis i van
avançant en aquest aprenentatge, cadascú al seu ritme!
Aquest treball es diversifica en diferents propostes.
Habitualment una de les propostes necessita més acompanyament de l’adult i la
resta estan pensades per a que puguin accedir de manera més autònoma.
A continuació teniu unes imatges que mostren
alguna d’aquestes estones de treball de la lectoescriptura.
A vegades l’interès ja no és el nom propi,
sinó el d’un familiar (i què bonic és observar com s’engresquen els uns als
altres i acabem escrivint part de l’arbre genealògic!), o també escriure el nom
d’un insecte que estan observant. És important aprofitar aquestes motivacions
espontànies, i és que així és tan fàcil aprendre...
Com podeu observar a la següent imatge tenim un petit
abecedari-capsa on tenim les fotos dels nens i nenes de la classe. A poc a poc
van sorgint nous reptes i alguns infants tenen
ganes d’omplir els calaixets buits amb altres elements. Des d’aquí us
convido a que, si us ve de gust, participeu en fer créixer el nostre abecedari
viu (per exemple, si a casa sorgís que “botó” comença per la B, podríeu portar
a l’aula un botó i així tindrem un nou element al nostre abecedari).
El més important és que tots i totes estan
engrescades en això de l’escriptura, i la nostra tasca com a mestres és donar
resposta i recursos per a que, respectant el ritme de cadascú, puguin anar
avançant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada