dilluns, 2 de novembre del 2020

P4- A La lectoescriptura

Hola famílies. Aquest mes un mostrarem un bocí de com estem abordant la lectoescriptura a la nostra classe.

L’escriptura i la lectura apareix en moltíssimes ocasions a l’aula, ja des de bon matí: quan arriben i escriuen el seu nom –o el busquen-, quan intentem esbrinar què hi ha per dinar(i ens adonem que “truita” i “fruita”  s’escriuen gairebé igual!), quan busquem lletres iguals en paraules diferents, etc.

És a partir del nom propi i dels companys/es que anem fent propostes i els infants van formulant les seves hipòtesis i van avançant en aquest aprenentatge, cadascú al seu ritme!

Aquest treball es diversifica en diferents propostes. Habitualment una de les propostes necessita més acompanyament de l’adult i la resta estan pensades per a que puguin accedir de manera més autònoma.

A continuació teniu unes imatges que mostren alguna d’aquestes estones de treball de la lectoescriptura.

 








A vegades l’interès ja no és el nom propi, sinó el d’un familiar (i què bonic és observar com s’engresquen els uns als altres i acabem escrivint part de l’arbre genealògic!), o també escriure el nom d’un insecte que estan observant. És important aprofitar aquestes motivacions espontànies, i és que així és tan fàcil aprendre...

 


Com podeu observar a la següent imatge tenim un petit abecedari-capsa on tenim les fotos dels nens i nenes de la classe. A poc a poc van sorgint nous reptes i alguns infants tenen  ganes d’omplir els calaixets buits amb altres elements. Des d’aquí us convido a que, si us ve de gust, participeu en fer créixer el nostre abecedari viu (per exemple, si a casa sorgís que “botó” comença per la B, podríeu portar a l’aula un botó i així tindrem un nou element al nostre abecedari).


El més important és que tots i totes estan engrescades en això de l’escriptura, i la nostra tasca com a mestres és donar resposta i recursos per a que, respectant el ritme de cadascú, puguin anar avançant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada